Fit Food and Happiness | 5 do’s en dont’s voor een platte buik
261
post-template-default,single,single-post,postid-261,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

5 do’s en dont’s voor een platte buik

Buikspieren trainen – of eigenlijk je coretraining – doe je de hele dag door. Door je hierop te focussen bereik je sneller een platte buik. Waar moet je opletten bij buikspieren trainen, de 5 do’s en don’ts.

Buikvet? Lees dit eerst

Als je een laag buikvet hebt, kun je het beste met je eigen gewicht trainen. Crunches en ook de hoover (plank) zijn een goede oefeningen. De zijkant train je met twisted crunches (met je rechter elleboog naar je linkerknie en linker elleboog naar je rechterknie). Voor de onderkant van je buikspieren houd je je handen onder je billen zodat je onderrug op de grond blijft. Til langzaam je benen op tot ze recht boven je heupen zijn en laat ze langzaam tot net boven de grond zakken. Herhalingen zijn belangrijk, maar overdrijf het niet!

Buiksplookgoodieren kun je altijd trainen

Tijdens elke training en als je zit, fietst en hardloopt, kun je je buikspieren en je core aanspannen. Zorg in elk geval dat je altijd rechtop zit en loopt, span je billen licht aan en houd je schouders laag en recht. Een voorbeeld: je moet iets pakken wat achter je ligt terwijl je op een stoel zit of in de keuken staat. Je staat rechtop, dan maak je een langzame twist, je spant daarbij je core aan, en je komt langzaam weer terug. Zet het terug met je andere hand zodat je de twist ook aan de andere kant maakt. Hetzelfde geldt als je hardloopt: loop rechtop, trek schouders naar achter en omlaag, loop netjes vanuit je heupen en houd een lichte spanning op je buikspieren.

Do’s voor een platte buik

[checklist]

  • Langzaam je buikspieren trainen
  • Concentreer je op de spieren die je aan het trainen bent
  • Pas je voeding aan
  • Wissel je trainingen af (efficiënt)
  • Train ook omliggende spieren zoals rug (core)

[/checklist]

Don’ts voor een platte buik

[badlist]

  • Te snelle, vaak halve, bewegingen maken
  • Altijd hetzelfde doen
  • Veel suikers en slechte vetten eten
  • Trainingshulpjes als Slim Belly gebruiken
  • Alleen maar je buikspieren trainen

[/badlist]

 

 

 

2 Comments
  • Hendrik
    Posted at 13:17h, 05 May Reply

    Veel suikers eten is lastig te lastig om niet meer te doen. Maar is zeker een dont bij het halen van een platte buik. Leuke site overigens!

  • Fit, Food and Happiness
    Posted at 14:16h, 15 May Reply

    Hoi Hendrik, bedankt! En ook voor je reactie. inderdaad, minder suiker eten is lastig, zeker omdat het tegenwoordig aan heel veel producten is toegevoegd. Goed de voedingsproducten lezen en alternatieven gebruiken. Er zijn er genoeg!

Post A Comment