Fit Food and Happiness | De lente is er!
92
post-template-default,single,single-post,postid-92,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

De lente is er!

Fit(ter) worden voor de zomer? Ga dan naar buiten, temperaturen stijgen, geen excuus meer om binnen te blijven. Fit, Food and Happiness geeft je tien leuke actieve buitenactiviteiten. Geniet van de natuur want fit worden en blijven wordt nog leuker als je het buiten doet.

1)      Skates aan en zoek een leuk rondje uit. Bijvoorbeeld door het park, bos, om het centrum, langs het water of naar je moeder, vriendin of vriend.

2)      Pak de fiets, bel een vriendin, vriend of wie dan ook op en ga samen fietsen. Zoek eerst een leuke fietsroute uit met interessante bezienswaardigheden waar je ook nog iets kunt drinken/eten. Probeer ook eens af en toe een minuutje vol gas te fietsen.

3)      Hardlopen. Hoe kan het ook anders. Heb je nog nooit hardgelopen, begin dan rustig. Dat kan heel goed met behulp van de handige en leuke (gratis!) apps van Runtastic, Nike+ of Sportstracker.

4)      Wandelen. Ook hier geldt: zoek een leuke route uit waar je bij leuke restaurants iets kunt drinken of eten. Wissel gewoon wandelen ook eens af met een minuutje snelwandelen.

5)      Bootcamp. Tegenwoordig is deze vorm van buitensport in elk dorp en de steden aanwezig. Google op de dichtstbijzijnde bootcamp bij jou in de buurt. Laat je motiveren door deze intensieve buiten workout waarmee je je hele lichaam traint.7889784-fit-vrouw-en-haar-sport-trainer-die-zich-uitstrekt-buiten

6)      Kanoën. Jaja, door de grachten van Utrecht bijvoorbeeld. Daar heb je heel leuke routes dwars door de stad. Kano is te huren bij diverse huurpunten in steden.  Ook hier train je je hele lichaam.

7)      Waterfietsen. Ook dat kan door de grachten van diverse steden. Combineer met leuk fit bezig zijn met bijvoorbeeld een middagje shoppen.

8)      Leen de hond van een bekende en ga naar het strand. Neem een stok of een bal mee en gooi zo vaak mogelijk. Gegarandeerd dat je plezier hebt. Hierbij gebruik je vaak spieren in je romp die je anders niet zo snel zult gebruiken.

9)      Paddleboarden (suppen). Tegenwoordig heel hip en op de (middel)grote plassen in ons land te doen. Je staat op soort grote surfplank en je peddelt je ontspannen een weg rond de plas. Zo wordt je fit door ontspanning. Board en paddles zijn te huur bij de plassen zelf. Goede coretraining!

10)   Klimmen. Diverse steden en de wat grotere dorpen hebben tegenwoordig een klimmuur. Op de muren zijn diverse routes voor beginners en gevorderden. Boek eens een kennismakingsles.  Zo’n les duurt vaak twee uur, super leuk om te doen en je gebruikt je hele lichaam bij het klimmen.

No Comments

Post A Comment