Fit Food and Happiness | Fitnesstrends 2014, de top 10!
576
post-template-default,single,single-post,postid-576,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Fitnesstrends 2014, de top 10!

Ben jij een trend volger, sta jij vooraan als er een nieuwe fitness trend wordt geïntroduceerd? Voor alle thrill seekers en soul fighters: de hotste fitnesstrends 2014! Let op onze woorden, deze workouts worden een hit in 2014. En er is voor ieder wat wils.

Heb jij al goede voornemens? Afslanken, sterker worden of fitter? Wil je je mind, soul en body een boost geven? Alles kan met de nieuwste fitnesstrends 2014. Zowel individuele trainingen als groepslessen. Wil je kort trainen, lang, op de sportschool, buiten of toch liever thuis? Deze workouts geven je alle mogelijkheden en vooral plezier én een strak, fit lichaam.

Aerial-FitnessDe eerste is: Aerial yoga

Yoga kennen we natuurlijk. Maar wist je ook dat yoga er in allerlei vormen is?  Aerial yoga is er zo een. Hier hang je tijdens de hele workout in een soort hangband. Heb je hoogtevrees? Geen paniek, de brede band hangt maar een halve meter boven de grond. De bedoeling is dat je speelt met de zwaartekracht. Hierdoor zijn de oefeningen uitdagend en ontspannend. Zweven boven de grond maakt de wereld ineens een stuk relaxter.

Acroyoga

Ooit wel eens hoog op de voeten van je vader gebalanceerd, kraaiend van plezier? Dan is Acroyoga misschien iets voor jou! Een superleuke workout die yoga, turnen en acrobatiek combineert. Acroyoga is de meest sociaalste vorm van yoga want deze vorm van yoga doe je altijd samen. Denk aan de rol van de Basis of de Vlieger. De Basis ligt op de grond en gebruikt de benen om de Vlieger in de lucht te balanceren.

Soul cycleSoulCycle

Spinning blijft een populaire workout, vooral omdat het een calorievreter is. Het in New York ontwikkelde Soulcycle gaat nog een stapje verder en maakt van een spinningles een total body workout. Naast het trainen van je bennen, billen en uithoudingsvermogen, train je ook je armen en bovenlichaam. Door gebruik van dumb bells en weerstandsbanden. Met opzwepende muziek in een verduisterde ruimte gevuld met kaarslicht, helpt het je om je hoofd compleet leeg te maken. Hopelijk waait Soulcycle snel richting Nederland!

Calisthenics

Een fitnesstrend die we moeten noemen: trainen met je eigen lichaamsgewicht. Calisthenics is een verzamelnaam voor dit soort oefeningen. Denk aan push-ups, burpees, planken en lunges. Het fijne hiervan is dat je het overal kunt doen, buiten, thuis en op vakantie. Wat je nodig hebt vind je namelijk in jezelf (kracht) en om je heen, zoals een bank(je). Benieuwd? Kijk eens op Thuisfitplan.nl.

HIIT

Ben jij zo iemand die tot het gaatje gaat? In 2014 worden de high intensity trainingen nog populairder. Workouts als CrossFit en Tabata zijn misschien niet nieuw, maar HIIT is upcoming. Deze Hoge Intensiteit Interval Training is een training die bedoeld is om prestaties te verbeteren met relatief korte trainingen. HIIT is een vorm van cardiovasculaire training die bevorderlijk is voor het verbranden van vet in een korte intensieve training. De gebruikelijke HIIT sessies variëren van 15-30 tot minuten. Na een warming up vervolg je de training waarin lage tot matige intensiteit intervallen worden afgewisseld met hoge intensiteit intervallen.

essentricsEssentrics

Een lekkere total body workout bestaande uit dynamische stretches en vloeiende bewegingen. Resultaat? Sterke spieren en een soepel lichaam. Bij Essentrics werk ja aan een strak lichaam en aan een elegante houding. Geen ingewikkelde pasjes, dus een workout voor iedereen!

Bootcamp

Buiten trainen blijft een hit. Het verhoogt je weerstand, je bouwt aan je spieren, werkt uithoudingsverhogend en de buitenlucht zorgt voor een een boost op je stemming. Dus ook in 2014 zien we deze high intensity military workout terug in de lijst.

Fusion fitness en fusion core

Als eerste noemen we fusion fitness. Het doel is: verbrand zoveel mogelijk calorieën in zo’n kort mogelijke tijd. Hierbij ligt de focus op flexibiliteit, cardio en krachttraining. Een korte intensieve workout met veel herhalingen en gewichten van maximaal 16 kilo. De tweede is fusion core, Barre. Deze workouts is geïnspireerd door ballet, geïsoleerde fitness oefeningen. Tijdens fusion core focus je je een uur op je concentratie en ademhaling terwijl je gerichte oefeningen uitvoert. Dit zorgt voor een totale transformatie. Het resultaat: zichtbare buikspieren, strakke benen, krachtige armen, flexibiliteit en een opgeheven kontje. Hello Fusion!

Stabiliteitstrainingen

Als je een goede stabiliteit hebt, heb je veel minder kans op blessures en kun je dus het maximale uit je trainingen halen. Combineer deze training met je normale trainingen, dat is het geheim. Om je core stability te trainen gebruik je eigen lichaamsgewicht en doe je veel herhalingen. Hoe? Planken, langzame pushups. En geen tien maar dertig stuks. Planken doe je geen minuut maar twee minuten. Zwaar misschien (kwestie van opbouwen), maar je zult zien dat naast een getoond lichaam  ook je houding en je evenwicht er zeer wel bij vaart!

trxgroupLast but not least: Virtual gym en personal training

We zetten ze bij elkaar want die twee kun je namelijk heel goed combineren. Bij virtual gym train je vanaf een groot scherm waarop een (personal) trainer jou gemotiveerde aanwijzingen geeft hoe en wat te trainen. Dit kun je in groepsverband doen, maar ook alleen. Thuis of op de sportschool. En personal training blijft een hit, zowel alleen of samen. Voordeel is dat je meer aandacht krijgt, creatievere trainingen krijgt en de trainers meestal over de nieuwste fitnessattributen beschikken. Zoals een TRX suspension, een band met twee handvatten die maximale bewegingsvrijheid geeft. De TRX suspension trainer wordt opgehangen waardoor je veel verschillende fitnessoefeningen kunt uitvoeren en je gebruikt je lichaamsgewicht als weerstand.

Veel trainplezier!

No Comments

Post A Comment