Fit Food and Happiness | Grootste fouten tijdens sporten en tips!
356
post-template-default,single,single-post,postid-356,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Grootste fouten tijdens sporten en tips!

Wat zijn de grootste fouten tijdens sporten, of aan het begin van de training. En hoe komt dat? Fouten worden vaak gemaakt door onwetendheid. Fit, Food and Happiness geeft je de grootste fouten én zeven tips om succes te boeken.

Fouten

De grootste fouten tijdens sporten worden gekenmerkt door een aantal facetten. De sportscholen waar je voor een luttel bedrag onbeperkt kunt trainen, rijzen de pan uit. De grootste fout hier ligt, dat je daar meestal traint zonder begeleiding of je krijgt begeleiding van onopgeleide instructeurs. Zelfs sportinstructeurs die voor de groepslessen staan, laten nog al eens te wensen over. Dat is jammer, want er ontstaan heel gemakkelijk blessures en je bereikt je doel niet. Maar dat is niet de enige fout. De fout ligt ook in je eigen onwetendheid. Ooit eens gehoord hebben hoe je moet trainen, vroeger, of ergens in een artikeltje te hebben gelezen. Of trainen zonder daadwerkelijk doel. Dat geldt niet alleen voor sportscholen, maar bijvoorbeeld ook voor buitensporten als hardlopen.

Zeven tips om je doel in sport te bereikenbuitensporten

Wat kun je hier zelf aan doen? Want voor weinig geld onbeperkt trainen of lekker zelf buiten aan de slag gaan, blijft fijn. En dat moet zo blijven. Want op die manier kan iedereen bewegen en dat helpt mee aan een gezonde levensstijl. Fit, Food and Happiness geeft je zeven tips zodat je optimaal kunt werken aan een lichaam waarin jij je goed voelt. Hoe je jezelf lichamelijk en geestelijk kunt motiveren.

  • Bepaal een haalbaar doel voor jezelf. Eventueel in overleg met je trainingsmaatje. Voorbeelden: ‘Ik wil slanker worden’, ‘ik wil sterker worden’ of ‘ik wil een betere conditie’.
  • Raadpleeg internet. Op Fit, Food and Happiness vind je legio sporttips, maar ook elders. Vergelijk ook.
  • Je lichaam went aan je rondje hardlopen, je snelheid, de kilo’s, herhalingen, oefeningen etc. Met als resultaat: geen spiermassa opbouwen en steeds minder calorieverbranding. Zorg dat je dus om de zes tot acht weken je trainingsschema aanpast – of zelfs totaal omgooit – aan je doel. Doe andere oefeningen, train met meer kilo’s bijvoorbeeld, volg andere lessen of op een andere dag of volg een ander hardloopschema. Dan blijf je jezelf – lichaam en geest – optimaal uitdagen.
  • Doe je aan fitness? Zorg dan dat je alle apparaten kent én goed uitvoert. Niet te snelle bewegingen, geen talloze herhalingen en niet alle spiergroepen tegelijk. Half uurtjes zijn ook goed. Zo houd je sporten ook leuk.
  • Zorg voor een warming up, een cooling down en stretch (minder blessures). Neem ook je dag rust. Dat heeft het lichaam de kans om te herstellen. Geniet van die rust, doe leuke dingen en relax. Laad je batterijtje op.
  • Drink je water tijdens het sporten? Goed! Maar dan wel water op kamertemperatuur, dat wordt beter door het lichaam opgenomen. En daar heb je profijt van.
  • Last but not least: eet genoeg. Zes keer eten per dag is gezond. Zie ook ons GRATIS ebook ‘Fit en slank in 10 minuten.’

 

No Comments

Post A Comment