Fit Food and Happiness | Hardlopen = afvallen en positiviteit
384
post-template-default,single,single-post,postid-384,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Hardlopen = afvallen en positiviteit

De zomer! De tijd om fijn buiten te zijn, aan het strand of in het park, lekker buiten trainen. Zoals hardlopen. Want hardlopen = afvallen en positiviteit. En juist nu kun je veel verzet voelen. Leer hier hoe je meer haalt uit je zomerse feel good moment!

Positief hardlopen

Zie je op om in de warmte buiten te trainen? Verander dit naar een positieve ervaring. Verlaag je tempo zodat je kunt genieten van de omgeving waarin je loopt. Hoge temperaturen zijn ook een kans om te ontdekken bij welke temperatuur jij het beste loopt. Blijf wel trainen en zeker lopen in de zon, want het stimuleert niet alleen je geest en je lichaam, ook je humeur krijgt een boost. Intervaltraining is een goede optie. Wissel langzamer lopen af met snelle stukjes. Dat zorgt er ook voor dat je loopvermogen omhoog gaat en dat je vetverbranding sneller. Je lichaam krijgt namelijk elke keer een prikkel om te werken. Zoek je grens op, allemaal ter verbetering van je vorm en energielevel.

‘Tijd voor mezelf’hardlopen

Ga je nog niet met vakantie maar je moet er wel hoognodig tussenuit? Een half uur duurloop geeft je dat vakantiegevoel. Leg de intensiteit niet te hoog want anders gaat alle aandacht uit naar de prestatie. Een matig intensieve training is een uitstekende manier om van je werkstress af te komen. Zo maak je hardlopen ‘even tijd voor mijzelf’. Positieve bijkomstigheid, je ziet je lichaam verbeteren en vet vermindert door hardlopen. Dat maakt de tot voor jezelf nog leuker!

Dieet voor hardlopers

Zorg voor voldoende voedingsstoffen om lekker op te lopen. Ja, je mag best die extra boterham op de dagen dat je traint. Reken ook op de dagen dat je loopt 0,7 tot 1 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht. Je hebt die eiwitten nodig om goed te herstellen. Misschien overbodig om te melden, drink voldoende en eet voldoende groente!

Ontspanning na inspanning

Neem de tijd om actief te ontspannen. Na afloop doe je een lekker lange cooling-down. Geniet van de mooie kanten van het hardlopen. Van de souplesse, lekker buiten sporten, de vrijheid, werken aan je gezondheid. Tel al die positieve zaken op en maak de zomer een tijd van actieve ontspanning en nieuwe energie.

 

No Comments

Post A Comment