Fit Food and Happiness | Hogere vetverbranding door afterburn
363
post-template-default,single,single-post,postid-363,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Hogere vetverbranding door afterburn

Wil je een hogere vetverbranding in rust? Zorg dan voor een afterburn. Wat dat is en hoe ook jij kunt afterburnen, lees je bij Fit, Food and Happiness!

Met afterburn ofwel: naverbranding wordt een snellere stofwisseling bedoeld in rust. Door een verhoogde stofwisseling blijf je, zelfs als je thuis op de bank zit, calorieën verbranden. En dat heeft alles te maken met een hoge intensiteit training. Als je heel intensief traint, kan de afterburn tot wel 72 uur aanhouden.

Het geheim van een lange afterburn zit niet in de lengte van een training, je traint juist kort maar met full power. Klinkt goed toch. Door kort en intensief te trainen zet je eigen vetverbranding in gang doordat je metabolisme (stofwisseling) veel harder werkt.  

Afterburn-effect-chart1Hoe afterburnen?

Jouw training maak je intensief door tussendoor tempoversnellingen, weerstand en/of zwaardere gewichten in te zetten. Dit wordt ook wel intervaltraining genoemd. Wat er gebeurt is dat je lichaam elke keer een prikkel krijgt – als het ware verrast wordt – bij elke intense verandering tijdens je training. Het moet zich continu aanpassen, je daagt je lichaam uit en dat kost energie.  Hierdoor gaat je stofwisseling omhoog, ook in rust. Hoe meer intervallen je doet, hoe intensiever je het maakt, hoe meer je lichaam wordt verrast, hoe langer de afterburn. En dus hoe meer calorieën je verbrandt. 20 minuten per dag met een hoge intensiteit trainen doet wonderen! Een aanrader is Cross Fit. Deze workout doe je altijd op een hoge intensiteit en duurt niet lang. Ook Spinning met veel intervallen (weerstand en sprint) is een goed voorbeeld. Powerrrr!

No Comments

Post A Comment