Fit Food and Happiness | Leuk en Lekker op Dieet in 5 stappen
279
post-template-default,single,single-post,postid-279,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Leuk en Lekker op Dieet in 5 stappen

Ook moeite om je dieet vol te houden? Niet meer! In 5 stappen leer je hoe een dieet volgen leuk en lekker wordt. Afvallen was nog nooit zo makkelijk. Plus: 2 recepten voor maaltijdsalades boordevol voedingsstoffen. Passend in elk dieet!

Als je een dieet volgt moet je zeker weten dat je al je voedingstoffen binnen krijgt. Dat heb je zelf in de hand. Eventueel kun je aanvullen met supplementen zoals een goede multivitamine (te krijgen bij de Vitaminestore). En vooral in het begin kan afvallen als hongerlijden en/of afzien aanvoelen. Maar dat hoeft niet meer! Met een paar slimme trucs wordt een dieet volgen leuk en lekker. Want afvallen doe je om gezonder te worden, je lekker en fit te voelen en in balans te raken. En met deze mantra een dieet volgen, wordt al een stukje leuker. Het moet ook leuk blijven. Hoe, lees verder!

100926_thumb_612x711Leuk en Lekker op Dieet in 5 Stappen

1. Kies fruit en groenten wat je echt lekker vindt. Experimenteer ermee. Bijvoorbeeld groenten: stomen, wokken, grillen, salades, shakes of soep maken. Van fruit maak je smoothies, of je strooit eens een klein beetje kruiden zoals kaneel over je appelstukjes, klein beetje yoghurt over je aardbeien, mix ‘t met elkaar, eet het de ene keer aan één stuk, snij het dan weer in partjes.

2, Eet rauwe groenten zoals (cherry) tomaten, komkommer, bleekselderij, worteltjes, augurk en alle kleuren paprika. Lekker als tussendoortjes.

3. Drink heldere bouillon. Dan krijg je direct je vocht binnen en het haalt je hongergevoel weg. Maak het zelf met bouillonblokje en eventueel wat vers kippenvlees of rode bietjes. Kan warm en afgekoeld gedronken worden. Of eet een klein portie noten, mix het met rode of blauwe besjes. Eventueel met een klein beetje yoghurt. Lekker als drie uur snackje!

4, Doe de dingen waar je blij van wordt. Kies sporten die je echt leuk vindt. Verwen jezelf, ga naar het strand, bos of loop de stad in, drink een kop koffie of thee in een leuk cafeetje, ga op een gezonde kookcursus, koop iets leuks voor jezelf. Ga naar de schoonheidsspecialiste, pedicure, sauna of ga floaten.

5. Houd een dagboekje bij. Schrijf elke dag iets fijns wat je merkt tijdens je dieet. Geef aan wat je lekker vindt om te eten en drinken en beschrijf hoe je je voelt, ook de moeilijke momenten. Want die zijn er ook en dat is logisch. Geef jezelf elke dag een complimentje in de spiegel en op papier. Goed bezig!

2 Gezonde, heerlijke Salades

22231-meer-recepten-voor-heerlijke-saladesMet Fit, Food and Happiness val je gezond en verantwoord af. Elke maand geven we je een aantal gezonde recepten die passen in bijna elk dieet. Deze maand 2 heerlijke salades die je als diner of lunch kunt eten. Ze bevatten alle belangrijke voedingsstoffen. De ingrediënten gelden voor twee personen.

1. Een zakje gemengde (jonge) bladsla. Voeg toe: twee sjalotjes fijn gesneden, 75 gram franse schimmelkaas, hand walnoten in kleine stukjes gebroken, een halve komkommer of een grote augurk in klein stukjes, een trosje gehalveerde blauwe druiven of 100 gram frambozen, olijfolie en een beetje frambozenazijn. Voeg naar smaak zout en (chili)peper toe.

2. Kropsla, lollo rosso of een zak gemengde bladsla. Voeg toe: twee stengels bleekselderij in dunne reepjes, halve rode ui in halve ringen, verse mint (drie takjes) en verse koriander (vijf takjes) in reepjes gesneden, halve limoen uitknijpen, twee handjes taugé, een blikje makreel op water (of verse makreel) in stukjes gesneden, olijfolie en beetje dragonazijn. Eventueel kun je een beetje sesamzaad over de salade strooien. Voeg naar smaak toe: zout en chilipeper.

Eet smakelijk!

 

 

No Comments

Post A Comment