Fit Food and Happiness | Met 15 tips snel afvallen
218
post-template-default,single,single-post,postid-218,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Met 15 tips snel afvallen

Snel afvallen met allerlei repen, shakes, crash diëten, om maar snel die overtollige kilo’s eraf te krijgen. Het liefst nog voor de zomer. Sterker nog, het liefst binnen twee weken. Aanrader of niet?

Snel afvallen

In de praktijk komen we regelmatig mensen met overgewicht tegen en die willen allemaal heel snel afvallen. Of we even een dieetje kunnen maken en een trainingsschema. Helaas werkt het zo niet. Uiteraard kun je met een crash dieet heel snel veel kilo’s verliezen. Dat is niet alleen afzien, het is ook nog eens slecht voor je lichaam. En iedereen kent wel weer iemand bij wie het gelukt is. De vraag is alleen, blijft het ook zo of zien we een jojo-effect. Ja, vaker dan ons lief is. En dat is uitermate frustrerend voor de persoon en het is ook nog eens slecht voor je lichaam. Die neemt je voedsel- en vochtinname op een gegeven moment niet meer serieus en zal uiteindelijk in de overlevingsstand schieten. In plaats van vet verliezen, worden alle calorieën die erin komen opgeslagen als vet. Je bloedsuikerspiegel zal omhoog vliegen naar een ongekend niveau met als gevolg dat je heel vatbaar bent voor allerlei ernstige – vaak chronische – ziekten. Je kunt dus beter gecontroleerd afvallen. Dat duurt vaak langer. Wil je toch een keer crash diëten, volg dan de onderstaande tips.

15 tips om snel en gezond gewicht te verliezensnel_afvallen-227x300

Gezond en Snel Afvallen? Hieronder 15 handige tips om binnen korte tijd op een gezonde manier snel gewicht te verliezen:

  1. Creëer spieren, hoe meer spieren je hebt, hoe sneller de vetverbranding. Sport!
  2. Gebruik een combinatie van twee maaltijdvervangers (repen, soepjes en shakes) en een normale maaltijd. Dit levert een verminderde calorieopname op.
  3. Laat fris en vruchtensappen staan, drink groene thee, koffie zonder melk en suiker en water.
  4. Geen alcohol, koekjes, dropjes of andere kunstmatige suikers. Eet een appeltje als je trek krijgt, een handje noten (ongezouten), een stengel bleekselderij, stuk komkommer of een paar cherrytomaatjes/worteltjes.
  5. Vervang koolhydraten voor een proteïne. Zuivel dus. Maar niet teveel. Je  zuivelinname (kaas, yoghurt, tofu, bonen, vlees, vis, melk) wordt 2 eenheden per dag.
  6. Eet ’s avonds geen koolhydraten als je niets meer hoeft te doen. Zorg dat je na 20.00 uur niets meer eet.
  7. Zorg voor voldoende slaap.
  8. Zorg dat je voldoende cardio doet (3 x per week, minmaal een half uur): hardlopen, fietsen, steppen, skaten e.d.
  9. Laat je niet ontmoedigen als je na een week pas een kilo kwijt ben, houd vol, voer desnoods je cardio op.
  10. Ga een weekje detoxen.
  11. Houd continu het plaatje voor ogen hoe je eruit ziet als je kilo’s kwijt bent.
  12. Eet alleen verse producten bij je maaltijd en kauw langzaam en goed.
  13. Ontbijt!
  14. Eet 5 a 6 keer per dag een kleine maaltijd. Gebruik kleinere borden en kommen.
  15. Voeg wat pittige kruiden toe aan je maaltijd. Zoals chilipepers, die verhogen tijdelijk je metabolisme tot wel 20%. Drink ’s morgens een glas water met een halve, uitgeperste citroen.

 

 

No Comments

Post A Comment