Fit Food and Happiness | Snel afvallen? Krachttraining!
334
post-template-default,single,single-post,postid-334,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Snel afvallen? Krachttraining!

Wil je sneller afvallen en een betere houding krijgen? Dan is krachttraining echt een must. Krachttraining versnelt vetverbranding. Hoe meer spiermassa, hoe meer vet er wordt verbrand, ook in rust! Vijf redenen om te beginnen met krachttraining.

Sneller afvallen, een mooie houding en een gezond lichaam? Klinkt mooi hé en dat  kun jij ook krijgen door effectieve krachttraining aan je trainingsschema toe te voegen.

Fit, Food and Happiness geeft je vijf redenen om te beginnen met krachttraining:krachttraining vrouwen

  1. Spieren zorgen dat je meer calorieën verbrandt. Hoe meer kracht, hoe effectiever de verbranding is. Tot wel 50% meer calorieën per dag! En dit gaat tijdens rust gewoon door.
  2. Sterke spieren helpen je aan een rechte, mooie lichaamshouding. Slanker worden, slanker blijven en je ziet er gedefinieerd uit. En dat geeft je meer zelfvertrouwen.
  3. Krachttraining voorkomt blessures, want niet alleen je spieren worden sterker, ook je banden en pezen. Let wel goed op dat je oefeningen correct uitvoert, want als je dit niet doet, creëer je juist blessures.
  4. Je hebt tijd over! Krachttraining vergt namelijk minder tijd. Twee tot drie keer per week krachttraining vergt minder tijd dan drie keer per week hardlopen. En, het is ook nog eens effectiever.
  5. Het stresshormoon cortisol dat een vetopslag hormoon is, wordt bij cardio wel aangemaakt en bij krachttraining niet. Wel het hormoon endorfine waarvan je blij wordt.

Het bovenstaande geldt voor zowel vrouwen als mannen. En dames niet gevreesd, wij hebben van nature geen aanleg om enorm gespierd te worden. No excuses, wil je snel afvallen, aan de krachttraining, voor een slank en gezond lichaam!

No Comments

Post A Comment