Fit Food and Happiness | Snellere vetverbranding
466
post-template-default,single,single-post,postid-466,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Snellere vetverbranding

Een snellere vetverbranding en gewichtsverlies, kan menig mens niet snel genoeg gaan. Diëten werkt maar is niet genoeg. Tuurlijk kan een eiwitdieet of een koolhydratendieet helpen, maar het is niet te doen om de rest van je leven eiwitten en koolhydraten in je voeding dusdanig te minimaliseren of te schrappen. En vaak na je crashdieet vliegen de kilo’s er weer aan als je in je normale eetpatroon zit. Wat werkt wel, is eenvoudig en goed vol te houden?

Eet!

Je weet het vast al, maar toch nog even de nadruk: sla geen maaltijden over! Stop met grote hoeveelheden in de drie maaltijden per dag te proppen. Eet zes keer per dag een klein portie. De kleinere porties kun je namelijk ook goed combineren met trainen. En echt, bij afvallen hoort voldoende lichaamsbeweging. Een klein portie kun je redelijk dicht op je training nemen, dat voorkomt kramp of een opgeblazen gevoel. Het is niet de bedoeling dat je een hongergevoel krijgt. Mocht dit toch gebeuren omdat je lichaam gewend is aan grote porties, na ongeveer tien dagen verdwijnt het hongergevoel want dan is je lichaam gewend aan klein (= fijn).

Wakker worden, vetverbranding aan!

overgewicht-hardlopen

Hardlopers uit Afrika lopen vaak al voor het ontbijt een rondje. En die jongens, weten we allemaal, hebben geen overgewicht. Een waardevolle tip voor iedereen die wil afvallen: voor je ontbijt lopen geeft je vetverbranding een boost. Als je dan na de training een gezond en niet overmatig ontbijtje neemt, verbrand je calorieën sneller dan als je niet gaat hardlopen. Dus ’s morgens een rondje van vijf kilometer hardlopen, helpt je om gewicht te verliezen.

Wissel af voor betere vetverbranding

Loop je en doe je daarnaast spierversterkende oefeningen bijvoorbeeld door functioneel trainen en/of trainen op de sportschool? Heel goed! Dat is de juiste combi. Wissel alleen je loopsnelheid wel af. Wie harder gaat lopen gaat ook meer verbruiken. Een welkome aanvulling om je snelheid te verhogen, voor gewichtsverlies en ook nog om het leuker te maken, doe een tot twee keer in de week een intervaltraining.

Betere houding met core stability

core stabilityMet trainen en uitgebalanceerd, gezond eten verlies je kilo’s, maar we willen er ook nog goed uitzien. Het hardlopen helpt je aan slanke benen, heupen en strakke kont. Maar vergeet je core (rug en buik) niet. Om die sterk te maken en je houding te verbeteren, doe core stability oefeningen. Dit zijn oefeningen die vooral gericht zijn op je buik- en rugspieren. Voeg twee tot drie keer per week tien tot twintig minuten core-oefeningen toe aan je training. Je traint dan direct het gebied waar meestal de extra kilo’s zitten. Dit helpt je om bij het afvallen een betere, krachtige houding te krijgen.

No Comments

Post A Comment