Fit Food and Happiness | Wandel je vet weg
447
post-template-default,single,single-post,postid-447,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Wandel je vet weg

Moeite met uren trainen of zelfs al met een half uurtje achter elkaar? Dan heeft Fit, Food and Happiness de uitkomst voor je! The Science of Lifestyle Change heeft een onderzoek gedaan waaruit blijkt dat zelfs een wandeling van 10 minuten al genoeg is om je vet te reduceren. Wel even flink doorstappen.

Het Amerikaanse (en die kunnen er wat van) onderzoek is gedaan onder maar liefst 4.511 personen met overgewicht en obesitas. Ze werden onderverdeeld in 4 categorieën: een groep die meer dan 10 minuten per keer een hoogintensieve lichamelijke activiteit uitvoerden, bijvoorbeeld een stevige wandeling, een groep die minder dan 10 minuten per keer een hoogintensieve lichamelijke activiteit uitvoerden, een groep die 10 minuten per keer een laagintensieve, lichamelijke activiteit uitvoerden, bijvoorbeeld een rustige, korte wandeling en een groep die minder dan 10 minuten per keer een laagintensieve lichamelijke activiteit uitvoerden, picture een 20 meter loopje van keuken naar bank.afvallen-buikvet-weg

Lagere BMI en vetpercentage

Uit het onderzoek bleek dat de BMI van de groep die korte en hoogintensieve activiteiten per keer had uitgevoerd, net zo veel gedaald was als de groep die langere hoogintensieve activiteiten per keer had gedaan. Beide hoogintensieve trainingsgroepen hadden ook een lager risico op obesitas en daling van het overgewicht en vetpercentage. De laagintensieve activiteiten lieten die voordelen niet zien. En hoe doen we dat dan in de praktijk? Nou zo: “De inspannende activiteiten verdeel je over de dag in minuten met een totaal van dertig minuten per dag, vijf dagen per week. Dat heeft net zoveel effect als tien minuten een gewone – langzame – oefening doen”, claimt Jessie X. Fan, de onderzoeksauteur.

No Comments

Post A Comment