Fit Food and Happiness | Wanneer worden je spieren zichtbaar?
629
post-template-default,single,single-post,postid-629,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Wanneer worden je spieren zichtbaar?

Train je regelmatig en wil je ook effect zien? Waar blijven die getrainde armen, buik en benen, wanneer worden je spieren zichtbaar?

Dit is afhankelijk van hoe zwaar je traint. Als eerste, let op: niet overbelasten, dan gaat het fout en is spierpijn het enige wat je oploopt. Hoe intensiever je traint, hoe meer kleine ‘scheuren’ je spieren oplopen. Deze scheurtjes zorgen voor groei en worden later door het lichaam opgevuld met eiwitten. Het lichaam gaat zich voorbereiden op de volgende inspanning en maakt het direct extra spiermassa aan. Resultaat: je spieren worden groter en sterker. Een tijdsschema kan zijn: tussen de vier en acht weken intensief trainen.

HIIT-1HIIT

Er zijn speciale training die zorgen dat je meer spierdefinitie krijgt. Bijvoorbeeld door de hoge intensiteit interval trainingen (HIIT). Zorg wel dat je dit zo’n drie tot vier keer per week doet. HIIT zijn combinatietrainingen (cardio en kracht) die je stofwisselingen verhogen waardoor je vetverbranding goed op gang komt en ook je spieren sneller zichtbaar worden.

Rust en voeding voor zichtbare spierenstretchen

Belangrijk is dat je rustdagen plant tussen je trainingsdagen. Hierdoor zorgt het lichaam ervoor dat de ‘schade’ bij een volgende inspanning beperkt blijft. En kan het lichaam herstellen van de zware training. Nogmaals, kijk uit: jezelf over de limit duwen creĆ«ert blessures en dus achteruitgang, met als gevolg: voorlopig helemaal niet meer kunnen trainen. Tip: zorg voor een warming up en een goede stretch, want de spieren hoeven niet korter, alleen meer zichtbaar.

Daarnaast is het belangrijk dat je op je voeding let. Zo is een extra inname van eiwitten noodzakelijk eventueel aangevuld met extra magnesium of calcium (supplementen). Eiwitten zijn de bouwstenen voor sterke, gezonde spieren. Je berekent het als volgt: voor een redelijke spieropbouw minimaal twee tot drie gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. En, zorg ook dat je voldoende gezonde vetten binnenkrijgt. Je kent het wel: avocado, vette vis, noten.

No Comments

Post A Comment