Fit Food and Happiness | Weg met de overtollige kerstkilo’s
555
post-template-default,single,single-post,postid-555,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Weg met de overtollige kerstkilo’s

Vind je het lastig om tijdens de kerst op gewicht te blijven? Hoe blijf je eigenlijk in shape tijdens december? Volg deze 10 tips, geen overtollige kerstkilo’s meer en misschien val je zelfs wel af.

De eerste 5 tips hebben al op facebook geplaatst, die werden gretig gelezen. We hebben beloofd de laatste 5 op de website te plaatsen, uiteraard herhalen we de eerste 5. Niet meer aankomen tijdens december – en wie weet zelfs gewicht verliezen – met deze tips! Volg ze ook op vakantie en je zult zien, op gewicht en fit blijven was nog nooit zo makkelijk!

De top 10 tips – weg met overtollige kilo’s – van Fit, Food and Happiness:

thuis workout1 #1 verplaats je workout de komende weken naar de ochtend. Dit levert: een snellere metabolisme: afvallen wordt dus ook makkelijker, minder stress want ‘s avonds kun je deelnemen aan de festiviteiten, eigen momentje om de zaken van de komende dag alvast op een rijtje te zetten en je krijgt er lekker veel energie van. Handig om de dag en avond door te komen.

#2 staat de tafel vol met lekkere gerechten? Kun je niet kiezen? Dat hoeft ook niet! Neem kleine porties, zorg dat je langzaam eet, goed kauwt en vergeet geen water tussendoor te drinken. Zo kun je genieten van alle hapjes en heb je sneller een verzadigd gevoel.

#3 zorg dat je gebalanceerd eet, weinig koolhydraten en meer eiwitten en gezonde vetten. Deze zorgen dat je insulineniveau niet zo snel en hoog stijgt. En: hierdoor is het goed mogelijk om lichaamsvet te verbranden. Producten vol eiwitten en gezonde vetten zijn o.a.: vis, vlees, ei, noten, zaden, pitten en natuurlijke oliën. Eet daarnaast verse (!) seizoensgroenten, zoveel als je wilt. Kies voor de gezonde varianten pasta’s en rijst: volkoren, zilvervlies of gebruik eens quinoa of couscous. Hier kun je salades van maken, vegetarische gerechten en ook heerlijk met kip of vis.wandelen2

#4 het klinkt waarschijnlijk erg voor de hand liggend, maar geloof ons: het werkt. Ga na de maaltijd een wandeling maken. Pluspunten: de buitenlucht heeft een positief effect op je humeur, 20 tot 30 minuten wandelen na het eten verbetert je conditie en je bloedsuikerspiegel en je valt er ook nog van af. Geen zin om na de maaltijd te wandelen, doe het ervoor. Je verteert sneller wat je al gegeten hebt en daglicht werkt positief (aanmaak vitamine D). En laat kou je niet tegenhouden: je verbrandt dan namelijk net iets sneller/meer calorieën.

#5 fruit, en hoe! Een appel of peer alleen is niet zo spannend, maar als je fruit creatief verwerkt, heb je binnen notime een verrassend, heerlijk toetje. Denk aan: gebakken banaan met honing, gebakken appeltjes met kaneel of een huiskamertemperatuur gemengde fruitsalade met wat (vanille)yoghurt/kwark en een paar blaadjes mint.

#6 zorg dat je na 20.00 uur ’s avonds geen snacks meer eet, het liefst helemaal niets, en als je dan toch iets wilt eten eventueel wat fruit of groente, maar bijvoorbeeld geen vlees, pasta’s etc.

toetje#7 ja daar komt ‘ie: kijk uit met alcohol, alcohol zet aan. Wil je toch gezellig iets meedrinken? Drink dan wijn. Voor de feestdagen maken we even geen onderscheid in welke wijn, het moet wel leuk blijven.

#8 maak verleidingen om te snacken minder sterk: eet iets voedzaams voordat je naar een feestje gaat.

#9 als je dan toch snackt, snack gezond! Deze tussendoortjes bevatten allemaal minder dan 100 kilocalorieën. Zoet: stuk fruit, blokje pure chocolade, Griekse yoghurt met een theelepel honing, een eierkoek, plak ontbijtkoek, speculaasje, handje rozijntjes, een waterijsje, beschuitje met jam, cracker met appelstroop. Hartig: 2 handjes popcorn, volkoren knäckebröd met 20+ kaas, worteltjes met een lepel humus, kopje heldere soep, handvol pistachenootjes, cracotte of rijstwafel met magere vleeswaren, gekookt eitje, 20 zoute stokjes, handje Japanse mix, toastje met gerookte zalm.

#10 last but not least, ben je je te buiten gegaan, had je overal lak aan? Geen nood, we hebben altijd nog thuisfitplan.nl. Op deze site kun je voor, tijdens, na de feestdagen, vakantie dus eigenlijk altijd en overal trainen. 10 minuten per dag met 10 verschillende oefeningen. Gebaseerd op kracht en uithoudingsvermogen. Een must have voor iedereen die fit wil blijven, wil afvallen, aankomen, van beginner tot gevorderde, iedereen kan meedoen! Sporten wordt makkelijk met ThuisFitPlan! BijThuisfitplan thuisfitplan.nl vind je naast diverse programma’s en oefeningen, ook begeleiding, je kunt je gewicht bijhouden, je BMI berekenen, gelijkgestemden vinden op het forum, heerlijke recepten staan voor je klaar en nog veel meer!

Volg de tips en weg zijn de overtollige kerstkilo’s. Fit, Food and Happiness wenst je alvast gezonde en vooral, gezellige kerstdagen toe!

No Comments

Post A Comment