Fit Food and Happiness | Zomerklaar, afvallen in 5 stappen binnen 1 maand     
747
post-template-default,single,single-post,postid-747,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Zomerklaar, afvallen in 5 stappen binnen 1 maand     

Het eerste zomerse weekend hebben we achter de rug. Ging het al kriebelen, de vraag: Ben ik wel strand- en zomerklaar? Of moet je nog even een snelle, goede duw in de rug zodat jij binnen notime beach ready bent? Fit, Food and Happiness maakt je in 5 stappen zomerklaar binnen 1 maand!

Bijna iedereen van ons kent het wel, winter was kil en koud, binnen blijven was sneller ‘ja’ tegen gezegd dan een rondje snel-afvallen-voor-de-zomerpark. Of zelfs het loopje naar je auto of een kort ritje met de fiets was al te veel, te koud. Nee, lekker binnen bij de kachel en banken. Ongemerkt werd het maart en april gaf de eerste warme zonnestralen die terraswaardig waren. En dus komt de zomer ineens wel erg dichtbij en wordt behoorlijk voelbaar. Je kijkt eens in de spiegel. Negeert die spijkerbroek die wat strak zat toch maar niet meer en wil nu zo snel mogelijk klaar zijn voor die korte broek of dat strakke, blote jurkje. Het wintervet moet eraf, jij moet zomerklaar en snel ook.

Zomerklaar, afvallen binnen 1 maand in 5 stappen

Het kan echt, zomerklaar in 5 stappen en binnen een maand. Snel afvallen en vetverlies op een verantwoorde manier. Simpel, vol te houden en voor iedereen te doen.

  1. Voor een maandje maar: laat de koolhydraten uit je diner. Ja, ook de goede. Want als jij niets hoeft te doen na het avondeten, hoef je ook geen energie in te nemen. Dus geen pasta, rijst, brood, aardappelen, niets. Alleen groente, vis, kip of ander mager vlees en fruit. Ga je sporten na je avondeten, zorg dan dat je daarna wat yoghurt eet met wat fruit (geen banaan).
  2. Het is even doorbijten, maar dan heb je ook resultaat, zet je wekker een uurtje vroeger en ga met je slaaphoofd in je sportschoenen en doen een loopje (hard of joggen) van een half uurtje. Doe dit drie keer per week.
  3. Zorg dat je naast je cardiotraining, minimaal drie keer per week naast cardio ook stevige krachttraining doet. Op de sportschool of thuis met je eigen gewicht trainen (functioneel trainen). Belangrijk: Combineer altijd krachttraining met duurtraining voor vetverlies!
  4. Laat minimaal een maand alcohol staan, snoep, koek, cola, vruchtensap en andere suikerbommen. Maar ook vetten als patat, kroketje, vet vlees als spek etc.
  5. Zorg voor een tekort in je calorie-inname met zo’n 200 tot 500 calorieën. Doe dit geleidelijk en niet in één keer. Als je jouw calorie-inname gaat terugschroeven en dus afvalt en vet gaat verliezen, berken dan eerst je energiebehoefte.

zomerklaarOnthoud dat als je jouw zomerklare body wilt behouden, er meer nodig is dan snel afvallen. Het moet een lifestyle worden, langetermijnplanning, en dat kun je het beste onder begeleiding doen bij een goede sportschool of een personal trainer. Ook hier, bij Fit, Food and Happiness, geven we je regelmatig tips en advies over hoe je een killer body houdt. Happy summer!

No Comments

Post A Comment